Bedrijfsnamen verzinnen is een vak apart. Je kunt natuurlijk een briljante ingeving hebben, maar vaak gaat er een heel proces aan vooraf, al dan niet met input van het team. Ik kan dat proces begeleiden, of – the fast way – mijn eigen creativiteit de vrije loop laten op basis van een gesprek over de identiteit. Dat deed ik bijvoorbeeld voor deze twee bedrijven:

Sextensions een webshop voor seksspeeltjes. Deze naam werkt goed omdat de producten letterlijk een extensie van je seksleven zijn. Bovendien zit het woord ‘tension’ erin.

Mencomm is B2B-distributeur voor telefoonaccessoires (ook de webteksten zijn van mij trouwens, evenals een heleboel productomschrijvingen op bol.com). De naam is geschikt omdat het zakelijk klinkt en het woord communicatie erin zit. Belangrijk detail: de oprichter heet Menco.

En natuurlijk mijn eigen naam:

TekstJes (spreek uit: TekstJès) spreekt redelijk voor zich. Het vertelt iets over de dienst en mijn naam zit erin. Het feit dat het ook daadwerkelijk een woord is levert soms wat spraakvergissingen op, maar dat lost zichzelf altijd wel weer op.