Content

Content een jeukwoord? Zal best, maar we gebruiken het lekker toch. Het betekent twee dingen: ‘tevreden’ en ‘inhoud’. Ik lever het allebei. Webredactie, webteksten, social copy, blogs, lijstjes, verslagen, slogans, flyers, advertenties, magazines. Vaak in het Nederlands, maar Engels kan ook (disclaimer: ik ben geen native!)

Journalistiek

Lange en korte artikelen in de krant en op nieuwssites, interviews in een printmagazine. Geschreven op basis van desk research, maar liever ga ik zelf (telefonisch) de hort op om verhalen aan te horen en nieuwswaardige of lollige uitspraken te ontfutselen bij de geïnterviewde, of dat nu een ondernemer, artiest of influencer is.

Eindredactie

Ooit gehoord van het four eyes principle? Het komt erop neer dat je nooit je zelfgeschreven teksten kunt checken, want eigen fouten zie je gewoon niet altijd. Enter mijn ingebouwde spellingschecker: woorden aan elkaar plakken, kromme zinnen rechtbuigen, komma’s invoegen en als kers op de taart een betere (tussen)kop.

Merkverhaal

Natuurlijk weet je precíes wat je bedrijfsmissie is en waarom iedereen jou moet hebben. Maar snapt de doelgroep dat ook? En welke toon past bij je? Op basis van een kritisch gesprek formuleer ik jouw merkverhaal en bak er de juiste webteksten bij: zakelijk, edgy, kinderlijk of wervend.

Bedrijfsnamen

Bedrijfsnamen verzinnen is een vak apart. Je kunt natuurlijk een briljante ingeving hebben, maar vaak gaat er een heel proces aan vooraf, al dan niet met input van het team. Ik kan dat proces begeleiden, of – the fast way – mijn eigen creativiteit de vrije loop laten op basis van een gesprek over de identiteit.

PR

Met een achtergrond in de journalistiek weet ik wat een goed persbericht is en waar een journalist slappe handjes van krijgt. Samen sparren we over de juiste insteek om jouw nieuws in de krant te krijgen. Ik schrijf of redigeer het persbericht, de distributie besteed ik meestal uit.

Ik wil TekstJes!

Contact