Als copywriter werkte ik bij een creatief bureau dat merken aan mensen verbindt.
Best 'n uitdaging om teasend te schrijven over series die je niet hebt gezien, maar research doet wonderen!
Ik kan helpen bij het maken van een mooie folder, flyer of brochure met een helder, pakkend verhaal.
Voor Social Finance NL maakte ik een aantal magazines. Ook alle webteksten en socials verzorgde ik.
Ik schrijf ondernemersportretten voor De Financiële Telegraaf, beheerde de site en deed eindredactie voor de krant.
Voor VICE (The Creators Project) interviewde ik verzamelaars van foto’s in een bepaald (vaak lollig) thema.
Hoewel het misschien niet altijd het inhoudelijkste werk was, heb ik bij WTF.nl veel geleerd over de online journalistiek.
Ik help pr-bureaus met het uitzetten van de juiste perskoers: insteek, persberichten schrijven of redigeren.
Voor een aantal bedrijven ontwikkelde ik de tone of voice en redactieformule.
Bedrijfsnamen verzinnen is een vak apart en vaak gaat er een heel proces aan vooraf.
Televisiegidsen: ze bestaan nog! Gelukkig maar, want 'tv-tipjes' tikken voor TotaalTV is een waar walhalla voor mij.
Ik verzorgde af en toe de eindredactie, wat betekende dat ik artikelen van de hele redactie redigeerde.
Een online magazine met artikelen over hypotheken voor in opdracht van reclamebureau Wayne Parker Kent.
Ik was nauw betrokken bij de opzet van dit platform: mede-ontwikkelde de strategie en was hoofd redactie.
Amsterdam Economic Board stuurt mij soms op pad voor artikelen over duurzaamheid.